Romania I - Reisverslag uit Beiuş, Roemenië van Roy & Albert - WaarBenJij.nu Romania I - Reisverslag uit Beiuş, Roemenië van Roy & Albert - WaarBenJij.nu

Romania I

Door: Albert en Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy & Albert

02 September 2013 | Roemenië, Beiuş

Vertrokken met vertraging, ik was m'n ohrstöpsel kwijt... Zoeken, zoeken, terug naar de kamer, niets. F*ck, ik was ook vergeten van die gele van thuis mee te nemen en zonder stöpsel kom ik doof thuis, is de muziek veel te hard en als Roy wat tegen me zegt over de intercom, schrik ik me kapot met alle gevolgen van dien. Even zitten dus, ogen dicht en nadenken over het gisteravondritueel.... Plots realiseerde ik me dat ik gister m'n regenjas over m'n motorjas aanhad, pffff, ja daar waren ze, Lets roll!!!
Nog ongeveer 100km Slowakije, 250km Hongarije en dan Roemenië in voor een paar dagen. Heerlijk gestuurd nog in Slowakije. Hongarije oogt weer iets meer westers, infra is ook weer iets beter en je ziet ook weer eettentjes en terrasjes langs de weg, ziet er best cosy uit. Eenmaal de heuvels achter ons gelaten had ik bij het plannen van de routes al gezien dat het laatste deel van Hongarije een nogal saai landschap heeft en om ons moyenne wat op te krikken hebben we ongeveer 100km snelweg richting Debrecen ingelast. Aanvankelijk zaten er een paar auto's op deze weg maar naar mate we meer naar het oosten gingen werden het er steeds minder totdat het volstrekt leeg was. Met kilometers zwart asfalt als een biljartlaken naar de horizon, besloten we gezellig naast elkaar te rijden. We hebben zeker een half uur met 140 per uur naast elkaar gecruised zonder een auto tegen te komen. De motoren hoorde je zo rijdend naast elkaar gaan resoneren en maakte een geluid van een gonzende Dakota...
We maakte nog een stop bij een benzine station. In de 20 minuten die we daar ongeveer stonden kwam er 1 auto tanken, een BMW van ca €80k uit Roemenië...
Op weg naar de grens van de EU....
gr, Albert

En wie nog ooit zegt dat Nederland saai en plat is met rechte polder wegen op plaatsen. Is duidelijk nog niet in Hongarije geweest. Hier hebben ze het uitgevonden.
Roemenië daarentegen is vanaf de start (grens) al "leuker"! We beginnen met een uur vertraging aangezien de klok hier een uur naar voren gaat. Daarna....hulde aan de comfort stand! Zonder hadden we nu al beide een nierverzakking. (Geen BMT dus hier heren. Dat kunnen we jullie niet aan doen) De wegen gaan hier gewoon een stuk langer mee zeg maar. Af en toe in de ankers voor een paard en wagen, koe of gans en voor de rest is het goed opletten geblazen. Buiten de wat grotere steden is armoe nog troef.
Los van de weg heerlijk gereden in lekker motor weer van rond de 22 graden. Uiteindelijk was in bleius de tank nagenoeg leeg en zijn we na het vullen (€1,30 per liter) neergestreken in een pension wat eigenlijk heel westers aandoet. Goed eten en drinken, nette kamers en dat alles voor maar €18,- de kamer.

Op naar weer een nieuwe Roemeense dag....we gaan slapen.....

Groet Roy.c

Hello also to al the not Dutch. I don't know if till now everything is clear. But to start with the end (at this moment): we are at this moment in roemenia in à nice and comfort pension! And believe me or not: up till now no french people since the Netherlands.
We crossed already: germany, Tjechie, slovania, poland, and hungary,....today and tomorrow at least romania. thursday bulgaria and than heading to Instanbul. Asia here we come.....

Roy.c

• 02 September 2013 - 22:27

Theo Krul:

Heren petje (helmpje) af hoor je razen door europa heen, was dit weekeind op en neer naar Birmingham 1590 km en vond dat al een prestatie maar wat jullie doen kicke hoor.
    Voor de rest hou het heel en recht en geniet van trip, gezien de plaatjes tot nu gaat het super daar.
    Tho

• 02 September 2013 - 22:34

Elodie:

It's a very good exercise for me to read your blog everyday! But it was also very nice to read a piece in English (and am sure you have attracted more readers now ;-) Anyway, you seem to be perfect on schedule, going through each country at a time, and each time discovering new landscape, new food (or actually more drinks...) and new culture! Definitely a fantastic trip! Enjoy Romania!

• 02 September 2013 - 22:59

Hans:

Günaydın çocuklar, hepimiz görmek ve burada okumak ne güzel kaya.
    Bira benzin daha ucuza güzel ülkelerinden,.

Sen bizden daha sabit daha fazla zevk.

Gerçekten. On paralel zordur ile BMT, var nix olduğu ............

Selamlar,
    Hans

Roy, jouw Turks is natuurlijk prima. Toch maar even de vertaling voor Albert.

Goedemorgen mannen, kei gaaf wat we hier allemaal zien en lezen.
    Mooie landen, waar het bier zelfs goedkoper is dan de benzine.

Jullie genieten vast nog veel meer dan wij.

Inderdaad. BMT wordt nix daar, met z'n tienen naast elkaar is lastig ............

Groetjes,
    Hans

• 03 September 2013 - 12:02

Jeroen:

Leuk om jullie reisverslag te volgen. Het tempo zit er lekker in! Heel veel plezier nog...jullie hebben de motor ervoor om over de omschreven wegen te rijden... adventure it is!

Succes nog mannen!

• 03 September 2013 - 14:12

Marine & Pierrick:

Hi Roy!
    I hope everything is OK and Albert & you enjoy your mototrip!
    It is a pleasure to follow you with this blog and see your fotos.
    Each morning, we look at your road and fotos. And we try to understand your comments (thanks to GoogleTrad :) It is a good exercice before the week end in Rotterdam ;)
    Enjoy Roumania!
    Marine & Pierrick

• 03 September 2013 - 15:17

Murielle:

Halloa Boys,

Having fun with your motorised toys ;-)!
    Leuk om zo mee te reizen. Maar ik mis nog wel wat omgevingsplaatsjes, stoppen jullie weleens ;-)

Hoop dat de regen vandaag snel voorbij was en ben benieuwd hoe ver jullie vandaag weer komen.
    Kus Murielle

• 03 September 2013 - 18:13

Diny Doesburg:

Wij rijden met jullie mee , goed reis verslag ,en leuk om te lezen
    Goede reis en we kijken er naar. Uit waar jullie weer zijn Gr. Arie en dien