De kop eraf - Reisverslag uit Harrachov, Tsjechische Republiek van Roy & Albert - WaarBenJij.nu De kop eraf - Reisverslag uit Harrachov, Tsjechische Republiek van Roy & Albert - WaarBenJij.nu

De kop eraf

Door: Albert en Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy & Albert

31 Augustus 2013 | Tsjechische Republiek, Harrachov

.Zo, we hoeven nog maar 6000km! We zitten in Tjechie aan de Budweiser in een wintersportgebied niet ver van de Poolse grens. Vandaag ging redelijk soepel. We ontmoette elkaar bij het pompstation en vertrokken na een heerlijke bak koffie om ongeveer 10:00 vanaf Palmpol. Het was redelijk bewolkt maar droog en niet Koud. Bij Osnabruck ging de hemel open, met bakken kwam het naar beneden maar het duurde gelukkig niet heel lang. Verder Duitsland in werd het gelukkig weer droog en warm. De grensovergang met Tjechie is als elk ander tussen twee EU landen. Tjechie oogt alleen toch anders dan andere landen fantastisch mooie huizen en gebouwen alleen vaak in een embarmelijke staat van onderhoud. Je ruikt de bruinkool ook overal, net als onze openhaard 'swinters...
We zitten nu lekker aan een perfecte peppersteak van €8. Nog even genieten van een lekker biertje en morgen gaan we weer verder oostwaarts.
We zitten hier overigens aan dé doorgaande weg door het dorp buiten op het terras van ons restaurant en er zijn in de afgelopen anderhalf uur al drie auto's gepasseerd waarvantwee keer dezelfde politieauto. Best rustig hier....

Groetjes, Albert

Tja en wat kan ik daar nog aan toe te voegen? Misschien het feit dat we nu nog buiten aan het bier zitten maar dat we toch echt naar binnen moeten omdat hier nachtvorst wordt verwacht. En dat we vandaag erachter zijn gekomen dat een grote tank (inhoud) ook nadelen heeft.....we drogen uit en zitten door. Waren we maar gewoon met BMT. Dan is er altijd wel een Harley of duc. Die na 200 km moet tanken!

En waar zijn we : Harrachov! Ik weet niet meer hoe lang het is geleden maar de laatste keer dat ik hier was lag er sneeuw. Echt niets maar dan ook niets lijkt op toen. Het is nu (bijna) een serieus wintersport plaatsje. Dit in tegenstelling tot laten we zeggen 15 jaar geleden?

Genoeg voor nu we trekken ons terug in ons wintersport appartement voor een wel verdiende nacht. Morgen staat Polen en Tjechie weer op het programma.

Groet Roy.c

N.b. @gerard: happy birthday in advance!

• 31 Augustus 2013 - 21:39

Sandra:

He Albert en Roy,
    Nou dat gaat lekker snel! Willen jullie binnen een week weer thuis zijn ;-)
    Heel veel plezier en geniet er vooral van!
    Groetjes,
    Sandra

• 31 Augustus 2013 - 22:18

Murielle:

Nou kanjers ik ben trots op jullie! Doe het jullie niet na ca1000 km op 1 dag.
    Drive carefully and have fun. Liefs Murielle

• 01 September 2013 - 00:47

Elodie:

1000kms/day: you will be back home in 6 days :-) Ah, but i know that the fun part starts now so enjoy and drive safely!

• 01 September 2013 - 13:41

Albert:

Jullie vergeten dat er na 200 km tanken ook nog banden opgepomt moesten worden. Man met ons zaten jullie nu nog in boppard aan de Rijn.

Leuk verslag

Groetjes

Albert

• 01 September 2013 - 14:06

Marc:

Gaaf jongens, leuk jullie zo te kunnen volgen. Have fun!