Tsjechoslowakije - Reisverslag uit Banská Bystrica, Slowaakse Republiek van Roy & Albert - WaarBenJij.nu Tsjechoslowakije - Reisverslag uit Banská Bystrica, Slowaakse Republiek van Roy & Albert - WaarBenJij.nu

Tsjechoslowakije

Door: Albert en Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy & Albert

02 September 2013 | Slowaakse Republiek, Banská Bystrica

Tijdens het ontbijt in het skidorpje Harrachov, hebben we ons nog even verdiept n de wintersportmogelijkheden hier. Zelfs als je met de grote toeroperators hier een wintersportvakantie boekt, kun je in het hoogseizoen voor ongeveer€200 onder de pannen zijn.... Toegegeven, het is hier qua ski gebied geen Val Thorens. Een handvol pistes in verschillende kleuren en een mega grote skischans die wordt gebruikt voor wat ze "skivliegen" noemen. Ze maken dan sprongen die meer richting de 200meter gaan....
Het is echt goedkoop hier. Uiteindelijk rekende we totaal €69 af voor de kamer, een heerlijk diner, veel bier, en een ontbijt!
We vertrokken met licht bewolkt en af en toe een zonnetje en 10Gr. 'S-nachts had het geregend maar de voorspelde regen overdag is tot laat in de middag uitgebleven. De hele ochtend hebben we heerlijk gestuurd in deze fantastische omgeving. Michelin is hier heel duidelijk vergeten de wegen van het pittoresk groene biesje te voorzien.
Het 70km stukje door Polen was een leuk intermezzo en het tweede deel door Tjechie was echt super. Mooie wegen in een nog mooiere omgeving.
In Slowakije kregen we toch nog wat spetters maar een tactische aanpassing in de route heeft ons vermoedelijk van een behoorlijk nat pak behoed.
We zijn neergestreken in het alom bekende Banská Bystrica... Een stadje met (volgens de receptioniste van het hotel) 80.000 inwoners. We zitten in een hotel aan een groot plein met een fontein.

Daarnaast zijn we weer even terug in een euro land. Je gelooft het of niet maar geen wifi in Banská ! Tenminste niet in het hotel. Aangezien we toch nog moesten eten dan maar op pad in de hoop dat we tijdens het eten wel wifi tegen komen. helaas....goed gegeten en gedronken voor nog geen €15,- maar geen internet te bekennen. poging 3: Na het eten een trendy cocktail bar op zondag avond. Bier voor €1,- en cocktails tussen €2 en € 3,5. Let op bestel geen champagne want dat kan oplopen tot €250,-. Hier hadden we succes. Dus even goed met het thuisfront gecommuniceerd maar voordat we überhaupt de blog konden bijwerken moesten we eruit. Sluiten. Vreemd, zeker als je je bedenkt dat we nog de enige gasten waren en ze zeker nog wel 6 euro hadden kunnen verdienen:).
In het hotel sloeg de lange dag toe en duurde het niet lang voordat de oogleden te zwaar werden. Op naar maandag....Slowakije, Hongarije en Roemenië.

Het internet was geen succes in het hotel. De twee gasten netwerken werkte niet. De receptioniste had haar eigen netwerk voor ons, moesten wel zittend op de grond onze blog afdichten.... Ze voelde zich tamelijk schuldig en stond er op dat we een klacht indiende. Ze schreef een stukje en daar hebben we onze handtekening onder gezet zodat hopelijk alle volgende gasten weer internet op hun kamer hebben..

• 02 September 2013 - 10:11

Gerry Schoof:

Weer een prachtig verslag, goed voor een boek??????
    Fijne reis verder xxxxx

• 02 September 2013 - 13:39

Sandra:

Super leuk om weer te lezen. Have fun de rest van de reis!
    groetjes,
    Sandra

• 02 September 2013 - 16:41

Pa Ma Custers:

Leuk weer wat te horen ga zo maar verder hier wordt het van de week weer 30graden dus wat dat betreft had den julie niet hoeven te gaan Huellen ze nog Grj

• 02 September 2013 - 17:24

Ed Ten Cate:

Leuk verslag, ben benieuwd hoe de rest gaat verlopen.
    Ik blijf jullie volgen!

veel plezier verder groet Ed

• 02 September 2013 - 18:03

Yvonne:

leuk Albert! ik lees met veel plezier en belangstelling je dagverslagen! geniet ervan (maar ik lees al dat je dat doet!) en hou 'm op de weg! X