Nog een week - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Roy & Albert - WaarBenJij.nu Nog een week - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Roy & Albert - WaarBenJij.nu

Nog een week

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Roy & Albert

24 Augustus 2013 | Nederland, Hoofddorp

Nog een week te gaan en dan gaan we op pad. Voor wie het nog niet weten, ik ga samen met Roy een retour Istanbul op de motor doen. 24 landen in 14 dagen, geschatte afstand 7000km. Gekkenwerk, is wel de meest gehoorde opmerking bij het bekend maken van dit avontuur. Dat klopt in zekere zin ook wel, je moet ook inderdaad wel een beetje gek zijn misschien. Wij vinden het in ieder geval een waanzinnig avontuur en hopen dat ons dit gaat lukken. IJs en weder dienende natuurlijk...
Toeval biedt dat ik afgelopen week een blog las van een groep motoren die in 2007 richting zwarte zee een trip maakte, ook in september en die onaangenaam verrast werden door behoorlijk sneeuwval onderweg. Ik hoop dat dat ons toch bespaart blijft want dan gaat het tempo er toch wel een beetje uit.

Dit is ons geplande rondje:
Duitsland, Tjechie, Polen, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Bulgarije, Turkije, Griekenland, Macedonie, Kosovo, Albanie, Montenegro, Kroatie, Bosnie, Slovenie, Italie, Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein, Frankrijk, Luxemburg, Belgie en Nederland.
Een plaatje van de route zal ik proberen aan de blog te hangen. Ik doe het voor het eerst zo'n blog, dus nog wel een beetje wennen, ik kijk wel of het me lukt :)

De belangrijkste voorbereidingen hebben we gisteren nog gedaan. Zorgen dat we geen dingen dubbel meenemen... Roy heeft zo'n super compact tentje dat ingepakt zelfs kleiner is dan mijn slaapzak en waar je volgens het plaatje zelfs met z'n drieën in kunt. Lijkt me met twee volwassenen dus krap zat haha. Ook de luchtbedden ter grootte van ongeveer een wijnfles gaan mee. En met een fles wijn op slaapt dat vast voortreffelijk!. Ik zorg voor de hardware, gereedschapssetje met de belangrijkste tools en natuurlijk onmisbaar: ducktape en ijzerdraad!

De routes zijn naar de navigatie apparatuur geupload al ging dit bij Roy nog niet helemaal vanzelf. Leve de Zumo en Basecamp..:(
De motoren verkeren in topconditie alleen morgen nog even nieuwe banden erop en dan zijn ze er klaar voor en kunnen we wel een paar duizend kilometer wegduwen.

Deze blog zal ik proberen bij te houden. Ik heb geen idee hoe het met de internet faciliteiten is gesteld onderweg en om nou iedere dag een MacDonalds op te zoeken gaat me wat ver. We kijken wel of het lukt. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te volgen. Reacties zijn natuurlijk altijd welkom.

Zo nu eerst nog een week werken..:)
groet, albert.

  • 24 Augustus 2013 - 08:00

    Mandy:

    Wat leuk dat je een blog gast bijhouden! Ik ga jullie volgen hoor!
    En de Mac heeft ook koffie hoor, dus dat komt vast goed ;-).

  • 24 Augustus 2013 - 08:25

    Jan Quant:

    Wat een geweldig avontuur! Ik volg jullie elke dag! Houd hem heel.

  • 24 Augustus 2013 - 09:06

    Elo:

    Fantastic trip to come, full of new cities, landscapes, people, food! I am looking forward to follow your trip on this blog!

  • 24 Augustus 2013 - 12:11

    Jeroen:

    Jullie gaan een prachtig avontuur tegemoet! Gekkenwerk...een mooie uitdaging zal je bedoelen ;) die ik zeker ga volgen. Voor nu alvast heel veel succes met de laatste voorbereiding en zet hem op!

  • 24 Augustus 2013 - 13:27

    Christiane Et Gérard:

    Superbe projet que nous suivrons avec beaucoup d'intérêt, en demandant à Roy de nous faire quelques commentaires, sinon en français du moins en anglais, car les bigoudens ont du mal à comprendre le néerlandais...

    Bonne route à Roy et Albert.

    Christiane et Gérard

  • 24 Augustus 2013 - 14:47

    Albert:

    He luitjes

    Het goat ohn. Prefect het gaat gebeuren. Geweldig. Ik wens jullie veel plezier en succes en zal jullie blog bijhouden.

    Ik heb er nog aan gedacht om met mijn Harley mee te gaan maar dan zou ik een aanhanger met extra onderdelen mee moeten nemen. Maar niet doen.

    Let goed op elkaar en kom heel terug.
    Groet

    Albert

  • 24 Augustus 2013 - 18:01

    Hans:

    Merhaba arkadaşlar, Istanbul gezisi sırasında eğlenceli. Ve de tabii geri. Seni takip edeceğim.

    Keyfini çıkarın,
    Hans

  • 24 Augustus 2013 - 18:25

    Yvonne:

    Goed zo Albert! Ben blij dat ik je op zo'n goed idee heb gebracht...Ga je zeker volgen hoor en je zult zien het is hartstikke leuk om al die reisverhalen te schrijven en dan ook om ze later nog eens terug te lezen. Zie je nog wel voor je vertrekt. Groetjes

  • 28 Augustus 2013 - 07:24

    Rob:

    Geweldig mooie tour! Wel een uitdaging, 7000 km in 14 dagen. Ik ga jullie belevenissen volgen. Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoofddorp

Roy & Albert

Actief sinds 15 Aug. 2013
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 43542

Voorgaande reizen:

03 Juni 2022 - 19 Juni 2022

MotorTour Noordkaap 2022

31 Augustus 2013 - 14 September 2013

MotorTour Istanbul 2013

Landen bezocht: